DSLR nedir ? Hangi makinayı almalıyım ?

FOTOBLOG

Siz de telefonunuzla veya compact makinanızla çektiğiniz fotoğraflardan tatmin olmamaya başladıysanız,gündüz iyi de karanlıkta güzel çekmiyor , o arka plan flu oluyor,ben de istiyorum yapamıyorum ? Diyorsanız , kaçınılmaz sona yaklaşıyorsunuz demektir ! Size de bir Dslr makina yolu görünüyor artik :) Peki Dslr dedikleri ne menem birşeydir,elimizdeki makinalardan ne farkı vardır,arka planı nasıl flu yapıyor yahu ? Diyorsaniz cevapları bu konu altında bulacaksınız  :)

İnternetten veya kitaptan da bulup yapıştırabilirdim aslında,çok da kolay olurdu,fakat öyle değil canlı canlı anlatıyorum. Dslr makina demek,çok temel anlamda "Lensi
degiştirilebilen aynalı fotoğraf makinasi demek". Elinizdeki telefonlardan veya compact makinalardan en büyük farki şu 3 temel madde;

1.Lensi degiştirebiliyor olmaniz.
2.Çok daha büyük bir görüntü alıcı sensör
3.Ayna

Lens degiştirebiliyor olmaniz tahmin ettiginiz gibi,kendi ihtiyaçlarınıza uygun aralıklari seçebiliyor olmanizı saglıyor.Portre için 35-50mm, Manzara için 12-14mm , Kuş ve doga fotografciligi için 70-300 vs. Bu optik uzunluklar,lens içindeki camlarin birbirine yakınlaşıp uzaklaşmasi esasiyla calışıyor,yine bu şekilde ön plandaki nesne net kalirken arkasi bulanık olabiliyor.

Büyük alıcı sensör ise,genel fotograf kalitesini ve karanlıktaki kaliteyi belirliyor.Ne kadar büyük sensör o kadar temiz ve kaliteli fotograf ! :)

Ayna ise vizör camından baktiginizda konunuzu görmenizi sagliyor,kadrajiniza yansıtıyor yani.Deklansöre bastiginizda ise,ayna sensörün önünden kalkıyor görüntü sensöre bu şekilde düşüyor.

Üç aşağı beş yukarı anlar gibi oldum,ne alayim ben şimdi, bir sürü marka,bir sürü model çeşit çeşit fiyat var diyorsanız, onun cevabi da şimdi geliyor :)

Piyasayi ardına katıp götüren iki marka var ; Biri Canon Biri Nikon ; digerlerini sayip kafa karıştırmayalım ; fotoğrafcilarin cogu bu iki markadan birini tutar.Hangisinin tipi hoşunuza gidiyorsa artık. Ayni segmentteki makinalari genelde birbirine yakındır zaten çok fark göremezsiniz. Ben Nikon'la başladim Nikon ile devam ediyorum mesela



Yeni başlayacaklar için Nikon'un D3000 ve D5000 serisi başlangiç için uygun olur.
Canon'da ise giriş seviyesi makinalari D550 D600 D650 D700 şeklinde gider,bunlar giriş seviyesi makinalaridir ve genelde üzerlerinde giriş seviyeleri lensi olan 18-55 mm ile gelirler.Üzerine koyduklari lensi yabana atmayın. Hem kalite olarak hem de odak uzaklığı olarak, ilk zamanlar oldukça yeterli gelecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder