Diyafram Ayarı Nedir ? Ne İşe Yarar ?.

FOTOBLOG

Fotoğrafa ilk başladığım zamanlarda,enstantane ayarıyla oynamayi ögrenmiş ve artik fotograflari istedigim şekilde pozlayabiliyordum,fakat bi sıkıntı var gibiydi ; fotografların belirli yerleri sürekli bulanık kalıyordu,bir türlü tam net bir görüntü alamiyordum.Hatta bir süre makinanin arızalı olduğunu bile düşünmüştüm :) Sonradan diyafram ayari'nın sadece lensin açıklık ayarı olmadigini,bu diyafram denen meret'in fotoğrafin netlik bölgesine de etki ettigini ögrendim. :)

Bunu sözlü olarak açıklamam baya zor olacak önce,bir resim ekleyeyim. :)




Resimde görüldügü gibi diyafram açıklıgınız azaldıkca,yani rakam yükseldikçe,F16 F22 gibi,netlik alanınız da genişleyen bir halka gibi artarak,bölgesine daha fazla nesne alıyor.Diyafram açıklıgınız yükseldikce F.1,8 F2 gibi,ters etki göstererek,netlik bölgenizi sığlaştırarak,arka plani gittikce daha fazla flu'laştiriyor.

Daha net anlaşılması için bir fotoğraf daha ekleyeyim.


Bu diyafram hadisesi yeni başlayanlar için ilk başta oldukca can sıkıcı olabilir,neyse ki makinanizdaki kit lens nispeten dar bir diyafram acıklıgı sundugu için F.3.5 5,6 arasi, benim ilk zamanlarimda yaptigim gibi bu fonksiyondan bi haber fotograf çekseniz bile yine idare eder netlikte fotograflar elde edebiliyorsunuz. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder